dinsdag 24 november 2015

controledag 20

Controledag 20
Eind November. Ja daar zijn we weer, op de bekende stoel. We hadden elkaar net begroet of de gyn zei al; kleed u zich maar uit. Nou hop, inwendige echo en daarna werd er gevraagd; En wat is er precies bij de vorige echo geconstateerd en afgesproken? Ik nam een hele diepe zucht (dacht tijdens die zucht dat het inderdaad een logisch iets is om dit niet vanuit het dossier te lezen maar aan de patiĆ«nt zelf te vragen, alweer!) en vertelde maar dat er toen geen verdere groei te zien was en als dit nu nog zo zou zijn dat de dosis dan verhoogd werd. Mijn voorgevoel klopte. Er was geen groeiende follikel te zien alleen dat zogeheten druiventrosje. Ik kreeg de opdracht de dosis naar 90 verhogen. Ik vroeg me af hoelang ze mijn cyclus gaan oprekken, gewoon totdat de gewenste groei kwam of staat daar toch een maximaal aantal dagen voor? Omdat ik eind van de week moet terug komen (ppff een paar dagen vrij van de inwendige echo’s) dacht zij wel dat dit de laatste keer zou zijn van deze cyclus. 
Ik heb me voorgenomen dat ik er maar openminded naar toe ga, dan kan er niets tegenvallen. Daarnaast heb ik me ook voorgenomen om de controles alleen nog maar bij de 2 gynaecologen die het beleid bepalen te laten doen, mits er natuurlijk niet teveel tijd tussen gaat zitten want deze 2 hebben niet ieder dag dienst. Nu hoop ik dat ik ook de moed heb om dit te zeggen bij het maken van de afspraak.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten