vrijdag 20 november 2015

Controle weekje

Controledag 10. De gyn schok dus dat ik ik opgehoogd was van 50 naar 75 eenheden. Vond het wel erg hoog voor iemand van mijn prostuur. Eerst schok ik en tegelijk dacht ik;
daar gaan we weer, de verschillende opvattingen van de diverse gyneacologen die mij zo onzeker maken. Bij de echo bleek dat er links kleine follikels te zien waren en die wel hoopvol konden groeien. ik kreeg de boodschap om maar door te gaan met de 75 en later die week terugkomen. Zo gezegd zo gedaan. Ik kreeg dezelfde gyn. Er was links een beter zicht op het druiventrosje(zoals hij het noemde) tezien en rechts dus niets. Het druiventrosje is niet wat we willen zien
zei hij. Het is de bedoeling dat er 1 of 2 losse follikels komen te liggen in de eierstokken.Er is dus nu overstimulatie en ze groeien niet snel genoeg. Eind van de week terug komen.Dan heb je ook een andere gyn en die geeft weer nieuw licht op de zaak, zei hij nog voordat ik de deur dicht deed.

Controle dag 17. Voor mij is het normaal dat dit de laaste controledag zou zijn geweest en bij een goed gegroeide follikel zou ik 2 dagen later de pregnyl geinjecteerd krijgen. Ik ging dus naar deze controle toe met het idee dat er 3 opties waren. 1:deze cyclus het dus niet zou worden,dat ik mocht stoppen met spuiten en dat we geen gemeenschap mogen hebben ivm overstimulatie. 2:er was een follikel goed gegroeidt dus over 2 dagen pregnyl. 3:de grootse follikel moet nog even groeien dus 2 dagen doorspuiten en dan pregnyl. Maar had ik het ff mis. Gelukkig kreeg ik deze keer wel een van de gyns die het beleid voeren. Tijdens de inwendige echo zei hij: het is n zooitje in je baarmoeder,niet wat we willen zien. De grootste follikel is nauwelijks gegroeid en recht niets. 75eenheden is niet teveel voor je.(waarom zegt die ene gyn dat dat wel?!?) Voor de gemiddelde vrouw van jou lengte en prostuur is het wel veel maar n enkeling heeft dus meer nodig en jij valt ook hierbij dus weer bij de uitzonderingen. Je moet doorgaan met 75 eenheden tot maandag. Als er dan niets veranderd is dan wordt er verhoogd. Je cyclus wordt nu gewoon langer maar dat is normaal bij de 1e x. Het is zoeken waar jij op reageerd en dat is waarschijnlijk hoger dan waar we normaal vanuit gaan. We kijken het nog even aan en waarschijnlijk maandag ophogen. Zodra we de juiste hoeveelheid hebben starten we de volgende cyclus net een tikkie lager zodat we sneller goed zitten. Hij was ook de eerste die vroeg  hoe het gaat met spuiten.Dit vind ik fijn. Hij vroeg maar heel kort door maar toch was deze aandacht en interesse erg fijn. Ik heb dat echt bij de andere controles gemist want ze wisten allemaal dat dit mijn eerste keer spuiten was. Ik zei dat het spuiten me mee viel maar nu ik al 2wkn bezig ben begint mn buik wel beetje geirriteerd te raken.Ook krijg ik blauw plekjes. Advies is spuiten in de onderbuik links en rechts en afwisselend met hoog id bovenbenen. Dit om blauwe plekken en harde (litteken)schijven te voorkomen. Ook omdat steeds ih zelfde gebied spuiten de werking negatief beïnvloed. Fijn dat hij dit nog even uitlegde.Het wordt dus vaker in mijn bovenbenen spuiten. Nou begin volgende week dus weer terug. Omdat de folliklens nog redelijk klein zijn mogen we gewoon klussen.Fijn want dit was de brandende vraag van mijn vriend hihi.
Bij thuiskomst heb ik de spuit voor het eerst in mijn been gezet. Beetje gek, het is net alsof ik voor het eerst de eerste spuit zet.Merkte dat ik wat onzeker werd, ik had ook de naald er niet helemaal ingezet merkte ik bij het terug trekken.Daar werd ik ook weer onzeker van omdat je de naald er 5sec na het leegspuiten erin moet houden omdat er wel eens een restje in de naald kan blijven zitten. Ik kreeg twijfel of erg veel kwaad kon dat ik de naald er dus niet helemaal in had gedaan.Probeer dit maar uit mijn hoofd te zetten. Gekke plek hoor in je bovenbeen.Voelt tegenstrijdig omdat je eirestokken daar dus totaal niet zitten hihi. Gaat het wel vaker doen op deze gebieden want ik wil geen littekenschijven op mn buik.
Afwachten tot maandag dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten