dinsdag 1 december 2015

90 eenheden of hoger?

Vrijdag bijna eind november.
Ik ging stiekem toch een beetje hoopvol naar deze controle toe. Ik heb de laatste dagen erg veel steken (denk aan eisprong of voorbodes van menstruatie) en ik heb ook wat licht bloedverlies bij mijn urine. Eerder beetje rose-achtig. Ik ging er dus vanuit dat er dus wat bezig was in mijn buikje, een kleine yippie ging door me hoofd.
Niets was minder waar. Geen verdere groei. Ook kreeg ik antwoord of dit de laatste keer van deze cyclus zou zijn. We gaan gewoon door met spuiten totdat we de juiste dosis hebben, zei de gyn die het beleid bepaald. Dat betekent dat ik nu mijn 3e week met spuiten van Puregon in ga zonder dat de follikels echt geroeid zijn. De grootste is nog steeds rond de 11mm.
Ik moet nog het weekend met 90 eenheden spuiten en maandag weer terugkomen. Als er dan niets veranderd is wordt er dus weer opgehoogd.
Ik vraag me af of dat echt geen kwaad kan dat je zolang die hormonen toegediend krijgt. Ik weet dat in een normale situatie je lichaam deze soortgelijke stoffen van nature aanmaakt maar dit blijft toch een chemisch iets en daarnaast doet je lichaam dat ook niet zolang. Maar hier denk ik natuurlijk pas weer aan als we een dag verder zijn.
                                                                    
In het weekend had ik ook veel last van steken en wat bloed verlies. Waarom is dit dan, denk ik? De gyn zei dat dit normaal was (heb ik toch nog iets normaals) maar meer uitleg was er dan ook niet bij. Vooral na het klussen heb ik hier last van. Zoals ik al zei lijkt het een beetje op een voorbode van menstruatie maar mijn follikels zijn nog lang niet eens groot genoeg voor een eisprong dus vanwaar dit ‘bloed’?

30 november 2015
Laatste controle van de maand november, voelt altijd een beetje raar als er weer een maand voorbij is.
Nee, nog steeds niet de gewenste reactie op de Puregon. Dus ….ophogen maar weer. Nu naar 100.Van 90 naar 100 eenheden, vraag me af of dat zin heeft. Een nieuwe ampul bestellen en een dag later weer terug naar het ziekenhuis om deze op te halen. Waarom kan dit niet gewoon bij je eigen apotheek ophalen? De Clomid kon ik daar namelijk wel gewoon ophalen. Iemand een idee?
Thuis het verhaal verteld aan mijn vriend. Voor zijn gevoel word ik volgepompt met chemische hormonen en doen ze zomaar een dotje. Kan hem geen ongelijk geven voor zijn reactie. Voor deze relatie was ik natuurlijk ook al bezig en als je deze 1,5 jaar er bij optelt ben ik toch al een rond de 3 jaar bezig met ophogen en ophogen en ophogen. Meer gebeurt er niet.

Heb daarom een besluit genomen. Ik ben naar de huisarts gegaan en haar mijn ervaringen betreft de behandelingen en de bevindingen van de gynaecologen vertelt. Het was een fijn gesprek. Ze liet me mijn verhaal doen en heeft echt naar me geluisterd. Dit kon ik merken aan de vragen die ze stelde en aan de feedback die ze gaf. Ze stelde me gerust en zei: als jij dit allemaal zo ervaart werkt dit alleen maar averechts en lijkt het me verstandig dat je voor een second opinie gaat. Ze zag dat mijn dossier betreft de behandelingen helemaal niet is bijgewerkt, er miste echt veel informatie. Ze wist dus niet eens dat ik al voorbij de Clomid was.
Toen ik de verwijsbrief een dag later ophaalde bleek dat de informatie dus nog steeds ontbrak, kan daar dus nog ff achteraan.


Hmmmm krijg een beetje het idee dat het wel een beetje negatief blog aan het worden is zo…..Ik hoop dat het jullie niet afschrikt. Ik ben zelf helemaal niet zo negatief ingesteld maar dit is nu helaas wel wat ik meemaakt en dus tegen aan loop. Ik hoop dat dit alles jullie niet er van weerhoud mijn blogs te lezen of ‘angstig’ voor je eigen behandeling te worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten