zondag 15 november 2015

1e cyclus met Puregon, 1e controle

Half november 2015.Nou dan verwacht je toch bij een 1e controle waarbij de patient voor het eerst spuit dat er zo ie zo gevraagd wordt hoe het gaat en of ik ergens tegenaan loop. Nix nada noppes van dit. Liggen mijn verwachtingen dan tehoog ofzo? Is er bij jullie wel wat gevraagd? Het was toen dag 10 en er was nauwelijks iets gegroeid. Ik vroeg of dit 'normaal'was met 50 eenheden waarop de gyn heel droog antwoorden; nee, eigenlijk niet. Toen gingen bij mij dus de alarmbellen af. Is het dan niet verstandig dat ik omhoogga met mijn dosis? Ja dat kan je doen zei ze. Kan je doen?! Wat is dit nu weer voor antwoord. Heeft ze dan echt niet door hoe ze overkomt? Ik vroeg ter bevestiging of ik vandaag nog de extra 25 erbij kon doen of dat ik dit beter vanaf morgen kon doen omdtsa het nauwkeurig gezet moet worden. Ja, doen maar hoor met 25 erbij. Is dat dus niet erg als ik dit vandaag nog doe en morgen mn normale tijdsstip aanhoudt? Nee hoor, doe maar en dan zien we maandag wel verder. Tja ik snap er niets van hoor, die nauwkeurigheid is dan opeens niet meer zo belangrijk ofzo?Kijk ik wil graag zwanger worden dus ik houdt alles (te overdreven) in de gaten dus ik ben vrij scherp als ik bij de controle ben. Natuurlijk stel ik voor om de dosis te verhogen als het allang grotere follikels hadden moeten zijn, maar ik wil het wel juist doen. Dus ik heb die dag nog maar extra 25 gezet en dus vanaf de volgende dag 75eenheden.Tot over 3 dagen dus, dan zien we bij de controle wel verder.Mijn vriend was werken dus toen ik hem het hele verhaal appte was hij ook best een beetje pissig en teleurgesteld dat het weer op deze manier is gegaan. Alles voelt zo onproffesioneel en als 'lekker boeiend'. We hebben het er vaker over gehad maar nu eindigen we is app gesprek weer met: het is dat we zo in een uithoek van het land zitten. Het is gewoon niet te doen als je om de 2 a 3 dagen terug moet voor controle. Wat moet je zeggen op je werk en hoelang gaat je baas het pikken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten